mandag 24. august 2009

Humor - ka e egentligt go humor?

Ein vakker, regnfulle kvell ein gong i påsken satt eg å mi kjære barndomsveninna, Ella, i bilen nere på kaien... Så kom hu plutseligt me ein tanke hu hadde hatt; ka e egentligt goe humor? å d e jo faktisk et ganske godt spørsmål... det finns møje "løye" her i verden men alt e jo she løye for alle...
Den konklusjonen eg har fonne på humor e;

"Humor er evnen til å oppfatte noe morsomt, sans for det
komiske"

Når eg hørre denne definisjonen så komme eg på mangen eg har møtt i mitt liv så ishe har humor i det heila tatt...
Fleire så bare ishe syns at någe e løye, einaste dei kan homra litt te e når ein gammale, udgådde politikar slår ein sygt tørre vits som dei kansje syns e "litt øve stregen"... någen har bare ishe den egenskaben!
Då tenke eg at eg e utroligt gla for at eg e ein sånn person så kan le av nesten ALT...
ein person så e veldigt lette å underholla...;)

å det finns jo mangen former for humor, tissbæsjpromp-humor, folksomfaller-humor, pervers-humor, gjørenarravandre-humor, sarkastisk-humor and so on...
men ka av dette e egentligt goe humor, ka e "bra" av dette?

ok, kansje eg har dårlige humor men når eg ler så møje av ein liden, lubben onge så tryne på stupebrettet så tenke eg bare; Ein go latter forlenge livet! å fytti eg ska leva lenge!:)


http://www.youtube.com/watch?v=MTn1v5TGK_w

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar